Toimitusehdot

Yleistä

Koronatodistus.fi (“Palvelu”) palvelun tuottaa Validor Oy (“Palveluntuottaja”), y-tunnus: 3186695-8, ALV-tunnus FI31866958, osoite: PL 362, 00101 Helsinki. Palveluntuottaja myy Palvelun tuotteita ja palveluita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Manner-Suomen alueella. Nämä toimitusehdot soveltuvat tuotteiden tilaamiseen verkkokaupassamme sekä vastaaviin toimituksiin.

Nämä toimitusehtomme ovat voimassa 22.6.2021 alkaen. Voimme muuttaa toimitusehtoja yksipuolisesti aika ajoin, joten tutustuthan toimitusehtoihimme joka kerta etukäteen kun tilaat tuotteita sivustomme kautta.

TILAAMALLA TUOTTEITA VERKKOKAUPASTAMME JA/TAI VISMA SIGN -LOMAKKEIDEN KAUTTA HYVÄKSYT NÄMÄ EHDOT.

Tilaaminen ja asiakkuus

Toimitamme tuotteita ja palveluita vain Manner-Suomen alueella.

Voidaksesi tilata tuotteita meiltä:
1. sinun tulee antaa nimesi, osoitteesi, puhelinnumerosi, sähköpostiosoitteesi, maksutiedot sekä muut tarpeelliset pyydetyt tiedot virheettömästi
2. sinun täytyy olla vähintään 12-vuotias
3. sinulla täytyy olla voimassa olevat omat suomalaiset henkilökohtaiset verkkopankkitunnukset tai henkilökohtainen mobiilivarmenne
4. postiosoitteesi tulee sijaita Manner-Suomen alueella
5. sinun täytyy olla olla tarkastanut, että Kanta-arkistossa on näkyvissä tarvittavat tiedot pyytämäsi todistuksen laatimiseen
6. sinun täytyy olla hyväksynyt, että potilastietojasi saa katsella Kanta-arkistossa todistuksen laatimista varten

Voit tilata tuotteita vain itsellesi. Kauttamme et voi tilata tuotteita läheisillesi (esim. alaikäisille lapsillesi tai seniorivanhemmillesi).

Olet vastuussa annettujen tietojen oikeellisuudesta ja täydellisyydestä. Palveluntuottaja ei vastaa mistään vahingoista, joista voit kärsiä, mikäli olet antanut Palveluntuottajalle osittain tai kokonaan virheellistä tai vajaata tietoa tai jättänyt esim. Kanta-arkiston oikeudet määrittämättä Omakanta-palvelussa.

Henkilötietojen käsittelyyn sovelletaan Validor Oy:n tietosuojaselosteessa esitettyjä periaatteita.

Tuotteet, tilauksen käsittely, sopimuksen syntyminen

Tilatessasi verkkokaupastamme sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihimme. Ymmärrät, että hyväksymäsi ja vahvistamamme tilauksesi on, paitsi siltä osin mitä myöhemmin mainitaan peruttamisoikeudesta, sitova ja synnyttää näiden toimitusehtojen kanssa sopimuksen välillemme.

Tuotteiden ominaisuudet ja hinnat on esitetty kunkin tuotteen yhteydessä tuotteen tilauslomakkeella. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin, joten tarkastathan ko. hinnat tilauslomakkeelta ennen kuin allekirjoitat tilauslomakkeen. Tuotteiden hinnat eivät sisällä lääkärintodistusten kohdalla veroja, mikä ilmenee tilauslomakkeessa.

Sopimus tilauksesta syntyy, kun allekirjoitat Visma Sign -lomakkeen. Ennen kuin allekirjoitat lomakkeen, varmistathan, että sinulla on kaikki tarvittavat tiedot todistuksen allekirjoittamiseen ja että tiedot lomakkeella ovat oikein.

Toimituskulut

Toimitamme tilauksia vain Manner-Suomen alueelle. Tilauksen toimituskulut sisältyvät tuotteen hintaan. Näet tilauksestasi veloitettavat toimituskulut (jos toimituskuluja veloitetaan) tilauslomakkeelta ennen kuin allekirjoitat tilauksen.

Tilaus- ja maksuvahvistus, maksaminen ja maksutavat

Allekirjoittaessasi tilauslomakkeen onnistuneesti saat välittömästi tilausvahvistuksen antamaasi sähköpostiosoitteeseen. Sähköpostissa olevan linkin kautta pääset tarkastamaan tilauksen seurannasta, että tilauksesi on mennyt perille. Jos haluat kopion tilauslomakkeestasi ja siinä olevista tarkoista tiedoista, ota se talteen lataamalla tilauslomake itsellesi allekirjoituksen jälkeen. Voit varmistaa Visma Sign -palvelussa, että lataamasi dokumentti vastaa palvelussa allekirjoitettua dokumenttia asiakirjan tarkistuksen osalta.

Palveluntuottaja laskuttaa sinua postitse lääkärintodistuksen lähettämisen yhteydessä. Laskun eräpäivä on 14 vuorokautta laskun päiväyksestä ja laskun päiväys on sama päivä, jolloin joku Palveluntuottajan lääkäreistä on tarkastanut todistuksen kirjoittamiseen tarvittavat tiedot, todennut ne oikeiksi, todistus on tulostettu ja allekirjoitettu sekä lähetetty sinulle. Allekirjoitettu lääkärintodistus sekä lasku lähetetään sinulle sekä turvapostilla että kirjeenä kotiosoitteeseesi.

Mikäli peruutat tilauksen voimassaolevien peruutus- ja palautusehtojen mukaisesti ennen kuin tilauksesi on ehditty ottaa lääkärin käsittelyyn, lähetämme sinulle sähköpostitse 2,5 euron laskun Visma Form -allekirjoituksesta aiheutuneista kustannuksista. Lasku lähetetään tässä tapauksessa vain sähköpostilla, ei perinteisenä kirjeenä.

Mikäli tilaus on ehditty ottaa käsittelyyn lääkärimme toimesta ja peruutat silti tilauksen, perimme sinulta silti tilauksesta summan, joka vastaa toimitukseen jo käytettyä aikaa. Lasku lähetetään tässä tapauksessa vain sähköpostilla, ei perinteisenä kirjeenä.

Mikäli todistusta ei voida toimittaa puuttuvien tai vajaiden tietojen vuoksi (esim. tietoja ei näkyvissä Kanta-arkistossa), olemme sinuun tästä yhteydessä ja tarkastamme tilauksesi seuraavan kerran 5 arkipäivän kuluttua. Jos todistusta ei vieläkään voida toimittaa, katsomme tilaukseksi käsitellyksi ja lähetämme sinulle tiedon tästä sähköpostilla.

Mahdolliset maksumuistutukset lähetämme sinulle sähköpostin lisäksi myös kirjeitse kotiosoitteeseesi.

Toimitustapa

Toimitamme tilauksesi salatulla sähköpostilla sekä perinteisenä kirjeenä. Mikäli tilaustasi ei voida toimittaa, olemme sinuun yhteydessä.

Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme Manner-Suomen ovat tilaushetkestä riippuen 2-5 arkipäivää todistuksen prosessoinnista. Tarkemmat ajat ilmoitetaan tilauslomakkeella yhteydessä. Lähetämme fyysisen todistuksen sinulle sekä Turvapostilla että Postin 1. luokan kirjeenä kotiosoitteeseesi.

Tilauksen prosessointi aloitetaan viimeistään 5 arkipäivän kuluessa Visma Sign -lomakkeen lähettämisestä ja tehdään loppuun samana päivänä, mikäli kaikki tiedot todistuksen allekirjoittamiseen ovat näkyvissä Kanta-arkistossa. Mikäli todistusta ei voida allekirjoittaa, olemme sinuun kerran yhteydessä asian tiimoilta.

Tilauksen käsittelyn yhteydessä lääkärimme tarkastaa Siro-potilastietojärjestelmän kautta henkilötunnuksesi avulla Kanta-arkistosta, että sinulle on annettu rokotukset vallitsevan kansallisen rokotuskäytännön mukaisesti. Tässä yhteydessä lääkärimme tekee myös merkinnän potilasasiakirjoihisi tarkastuksesta.

Jos todistusta ei voida toimittaa, koska tiedot ovat puutteellisia tai rokotuksesi on annettu vallitsevan rokotusohjelman vastaisesti, lääkärimme kirjaa tästä tiedon potilasasiakirjoihin. Tämän lisäksi saat sähköpostilla ilmoituksen, että tilauksesi on käsitelty ja kerromme sinulle syyn, miksi todistusta ei voida toimittaa.

Tilaukset prosessoidaan first in, first out (FIFO) -periaatteen mukaisesti.

Peruutusoikeus ja palautusehdot

Jos olet kuluttaja, sinulla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilaus minä tahansa hetkenä ennen kuin olet täyttänyt ja allekirjoittanut Visma Sign -lomakkeen tiedot.

Tilaus voidaan peruuttaa myös Visma Sign -lomakkeen tiedot täytettyäsi ja alkelkirjoitettuasi, mutta ennen kuin lääkärimme on ottanut sen käsittelyyn. Tällöin perimme sinulta 2,5 euron maksun Visma Sign -palvelusta aiheutuneista kustannuksista.

Peruuttamisilmoitus tulee tehdä selkeästi sähköpostiin asiakaspalvelu[at]validor.fi. Sähköpostin otsikoksi tulee merkitä Peruutus ja viestin tulee sisältää tilausnumero. Peruutus on tehtävä samasta sähköpostiosoitteesta, jota olet käyttänyt tilausta tehdessäsi. Älä sisällytä viestiin mitään arkaluontoista tietoa, sillä asiakaspalvelumme sähköpostiliikenne ei ole turvapostia. Peruututetun tilauksen laskutukseen sovelletaan aiemmin näissä tilausehdoissa mainittuja laskutusperusteita.

Toimitetuilla tilauksilla ei ole vaihto- eikä palautusoikeutta. Puutteellisilla Kanta-arkiston tiedoilla toimittamatta jätetyt todistukset eivät oikeuta sinua saamaan uutta todistusta.

Jos tarvitset toisen kappaleen todistuksesta myöhemmin, tee uusi tilaus lomakkeella.

Lähetyksen tarkistus, virhe ja ongelmatilanteet

Tarkistathan toimituksen heti sen saatuasi. Jos tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi tai on virheellinen, ilmoitathan siitä mahdollisimman pian ja viimeistään 14 päivän kuluessa asiakaspalveluumme, niin sovimme, miten saamme virheen korjattua. Kuluttajakaupassa noudatamme virheitten osalta pakottavia kuluttajasuojalain virhevastuusäännöksiä.

Puutteellisilla antamasi tiedoilla tai tarkastushetkellä puuttellisilla tai väärillä tai vajailla Kanta-arkiston tiedoilla toimittamatta jätetyt todistukset eivät oikeuta sinua saamaan uutta todistusta.

Asiakaspalvelu

Henkilökuntamme auttaa sinua tilaukseesi liittyvissä kysymyksissä. Otathan yhteyttä, joko sähköpostitse tai puhelimitse. Asiakaspalveluumme saapuneeseen sähköpostiin pyrimme vastaamaan sähköpostia lähettämistä seuraavan arkipäivän loppuun mennessä.

email: asiakaspalvelu[at]validor.fi
puh. 0400 272 517 (arkipäivisin klo 19-20)

Vastuunrajoitus

Palveluntuottaja ei vastaa mistään tilaukseen, toimitukseen tai tuotteeseen liittyvästä tai mistään edellä mainitusta aiheutuneesta välillisestä tai välittömästä tai muusta vahingosta paitsi siihen asti kuin pakottava määräys kuluttajanasuojalaissa tai muussa pakottavassa laissa on kyseisen vahingon osalta toisin määrännyt.

Erimielisyydet

Pyrimme sopimaan tilaustasi koskevat mahdolliset erimielisyydet ensisijaisesti sopimalla, joten otathan ensisijassa yhteyttä Asiakaspalveluumme sopiaksemme asian.

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).